کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

من از جاده‌ها، کوه‌ها، کلمات ...

من از جاده‌ها، کوه‌ها، کلمات
از دریاها و دشنام‌های بسیاری گذشته‌ام.
(می‌گویند وقتی مصیبتِ ماه
از حَدِ تاریک‌ترین شبِ ناجور می‌گذرد،
دیگر هیچ ستاره‌ای
بر مزارِ مردگانِ ما گریه نخواهد کرد).
دروغ می‌گویند
تا تو تمامِ سهمِ من از ثروتِ سپیده‌دَمی
کوه و جاده و دریا چیست
دریا و دشنام و کلمه کدام است
من خودم این حروفِ مُرده را
به مزامیرِ زندگی باز خواهم گرداند.
من عطرِ آلوده به روز را می‌شناسم
سرمنزلِ دورِ جاده‌های جهان را می‌شناسم
سایه‌سارِ بلند کوه و
تنفسِ کوتاهِ کلمات را می‌شناسم.
نه دریا از دهانِ سگ و
نه آدمی از دشنامِ آدمی،
هرگز آلوده‌ی اندوه نمی‌شوند.
حالا بگذار مصیبتِ ماه
از حَدِ تاریک‌ترِ هرچه که دلش گرفت ...!

 

از: سید علی صالحی

 

نظرات 4 + ارسال نظر
دخترباران چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:23 ق.ظ

چقدرزیبان..
چقدراین عاشقانه ها زیبان...

رویا شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:44 ب.ظ http://http://delneveshtehayeman4u.blogfa.com/

نه ..نشنیده بودم. باریکلا به همتش نیما ..
خوب توان بدنیش رو داره.منو چه به کوه؟ من همون آب بازی کنار رودخونه هم خسته ام میکنه..

چه شوهر باشعوری هم داره

مهدیه جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:12 ب.ظ http://namehayetehran.blogfa.com

پروردگارا

سپاس می گزارم

کشتی هایم را شکستی

قطب نمایم را گم کردی

و کاشف سرگردان را

به قاره بی پایانش رساندی.


" شمس لنگرودی "

یاسی پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:46 ب.ظ http://fanosekhis.blogfa.com

خوش اومدید ب فانوس خیس
سلام

از کامنت پر مهرتون ممنون.و از جمله انتخابی تونا از کتاب محبوب و نویسنده محبوبم جبران خلیل!و اما در مورد مریم!متاسفانه سوتفاهمات رو این دوست ما از دوستان دیگر شروع کرد و شروع کرد ب بیجواب گذاشتن و حذف ما.این پست اصلن مربوط ب ایشون نبوده که متاسفانه ب خودشون گرفته.این پست منحصرن ب یکی از دوستان سابق وبلاگیم بوده که اصلن در حال حاضر حضور نداره در دنیای مجازی.لحن کلام مریم ب عنوان دوست برام غیر قابل باور و غیر قابل توجیه هست و برای قضاوت نادرستش متاسفم. ادبم ب عنوان دوست حکم میکرد که حتی اگه ازش دلخورم تو جمع مطرح نکنم اما قضاوت مریم در از دنیای دوستی و نشناختن کسی بوده که اونو دوست خطاب میکرده.
ممنونم آقا نیما از لطفتون!برای خوندنتون دوباره میام اگر قابل بدونید من.
شب خوبی رو در شب ارزوها سپری کنید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد