کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

شعرهای من...

من شعرهایی دارم که گروه خونی‌شان
گره می‌خورد به چشم‌هایت
که گاهی می‌خندند
گاهی نمی‌خندند
و گاهی آن‌قدر مثبت می‌شوند
که نفع هر دوی ما
در بی‌تو بودن، منفی‌ست.


روجا چمنکار"

 ---------------------------------------------------------


 


+ شعر برای من یک جریان زودگذر، موقت و کوتاه مدت نیست، پر کننده‌ی فضای خالی زندگی ام نیست. حتی دیگر برایم گریستن و آرام شدن هم نیست، پر رنگ‌تر از همیشه چنان حضور تپنده ی خود را در تک تک سلول‌هایم اعلام کرده است که نمی‌دانم من او را می‌نویسم یا او مرا!


درباره شاعر:

روجا چمنکار، شاعر، در سال ۱۳۶۰ در شهر برازجان استان بوشهر به دنیا می‌آید. اولین شعرش در سن ده سالگی در روزنامه خبر شیراز به چاپ می‌رساند. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته سینما دردانشگاه هنر تهران آغاز می‌کند، در دوره کار‌شناسی ارشد به تحصیل در رشته ادبیات نمایشی در‌‌ همان دانشگاه می‌پردازد و سپس به فرانسه می‌رود و به تحصیل در رشته­‌ی زبان‌های شرق (ادبیات معاصر فارسی) در مقطع دکترا و نیز سینما در مقطع کار‌شناسی ارشد مشغول می‌شود.

چمنکار اولین مجموعه شعرش را با نام «رفته بودی برایم کمی جنوب بیاوری» در سال ۱۳۸۰ منتشر می‌کند.


 زندگی نامه کامل شاعر را ابنجا بخوانید

مصاحبه بی بی سی با خانم روجا چمنکار: اینجا

نظرات 7 + ارسال نظر
دنیا دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 05:56 ب.ظ http://www.bloodorange94.blogfa.com

شعرهاشون زیباست آفرین به انتخاب های نابتون

فریده شنبه 18 دی‌ماه سال 1395 ساعت 02:41 ق.ظ

شاهزاده جوان شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:56 ق.ظ http://rezayeo.blogfa.com//

دوش سودای رخش گفتم ز سر بیرون کنم
گفت کو زنجیر تا تدبیر این مجنون کنم

roya پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:58 ب.ظ http://ww.romantick.blogfa.com

دستــهایمــــ را بـــرای تـــو می نویســــم

بـــرای تـــو !

کـــه در تیــــر راســــ نگاهتــــ نیســتمــــ

بـــــرای تـــــو !

کـــه چشمانتــــ افقــــ را رجـــ می زنـــد

مــــرا مــــی خوانـــــی ؟



پناه بگیرید . . .

باز تنهائی در راه است

roya پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:56 ب.ظ http://ww.romantick.blogfa.com

کاش مُــــــــردگـــــــــان

قبل از آنکه بــــــمیـــــــــرنـــــ ـــــد

چشم های تـــــــــــو را می دیـــــدنــــــــد !



تـــــــــــو کیستی

؟؟؟؟

که سفـــــر کردن از هوایت را نمیتوانم

حتی به بالهای خیــــــــال…..!



مَن مــُــــرده ام ..

بــ ه نَسیــــم خـــــاطره ای

تکانــــی میــــ خورَم

هَمیـــــن ..

roya پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:17 ب.ظ http://www.romantick.blogfa.com

وقتی میشی نیاز من
اگه نباشی پیش من
اشکای چشممو ببین
که می ریزه به پای تو
بازم که بی قرارم
و دلواپس نگاه تو
تموم هستی منی
بمون همیشه پیش من
اگه شدم عاشق
تو نذار که بی تاب بمونم
لالایی شبام تویی
نذار که من خواب بمونم
دارم برات شعر می خونم
شاید به یادم بمونی
فقط یه چیز ازت می خوام:
"همیشه عاشق بمونی"

roya پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:21 ب.ظ http://www.romantick.blogfa.com

پشت سفید ترین فصل سال پنهان می شوم
سرک که می کشم
تو نیستی
وبرفها
رد پای تورا
انکار می کنند!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد