کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

بانو ... (1)

1)

این بار هم که

تاول پاهایم خشک شود

دوباره عاشقت می‌شوم

دوباره راه می‌افتم

دوباره گم می‌شوم

هرطور شده این راه را تا آخر می‌روم


2)

پا برهنه تا کجا دویده ای؟

که این همه

گل شکفته است!؟


3)

از ستاره ها بادبادک ساختم

یا

از بادبادک ها ستاره

نمى دانم!

چشمان تو پر از بادبادک و ستاره بود.


از: کیکاووس یاکیده


برگرفته از کتاب: "بانو و آخرین کولی سایه فروش" / نشر قطره / چاپ ششم ، 1390



(زندگی نامه، معرفی آثار، دانلود کتاب و صدای شاعر در ادامه مطلب)

===================================

درباره شاعر:

کیکاووس یاکیده متولد 20 بهمن ماه ۱۳۴۷ در تهران است. بیشتر به عنوان دوبلور و گوینده در فیلمهای سینمایی مشهور ‌است.
 (دوبله صدای نقاش آمریکایی باب راس در سری برنامه لذت نقاشی توسط کیکاووس یاکیده انجام شده(


آثار مکتوب:
مجموعه شعر «بانو و آخرین کولی سایه‌فروش»، انتشارات کاروان، ۱۳۸۱
مجموعه داستان «کوچهٔ بابل»، نشر آرویج،۱۳۸۲
مجموعه شعر «کولی، پیراهن تنگ یک خواب بلند»، انتشارات کاروان، ۱۳۸۶

جوایز و افتخارات:
دیپلم افتخار سردبیر انجمن بین‌المللی شعر در آمریکا ۲۰۰۲
شاعر برگزیده توسط سایت poetry.com در آمریکا ۲۰۰۳
مدال شعر شایسته از سمپوزیوم شعر واشنگتون دی سی
دریافت کاپ شایستگی از انجمن بین المللی شعر/ ۲۰۰۴
از افتخارات این هنرمند می‌باشد.

سایت شاعر:

www.keikavoos.com

-------------------------------------------------------------------

دانلود کتاب «بانو و آخرین کولی سایه‌فروش» ، PDF ، 500k

دانلود کتاب «کولی، پیراهن تنگ یک خواب بلند» ، PDF ، 700k

دانلود فایل صوتی «بانو ... » با صدای شاعر، MP3، 9mb

---------------------------------------------------------------------------------

درباره کیکاووس یاکیده بیشتر بخوانید:

نگاهی به آثار و زندگی هنری کیکاووس یاکیده (سایت سینما خبر)

-----------------------------------------------------------------------------

کیکاووس یاکیده در سریال تلوزیونی هوش سیاه، 1391

نظرات 25 + ارسال نظر
طارا چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1399 ساعت 10:27 ب.ظ

من فکر می کردم که همسر آقای کیکاووس یاکیده خانم سحر ضیایی منشی صحنه هستن........
ولی بعداً فهمیدن که همسرشون نیستن.....
شما اطلاعی دارین؟؟؟لطفا جواب رو یا اینجا بدید یا با ایمیل بنده بفرستین......

ALI Hacker پنج‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 12:41 ب.ظ

پا برهنه تا کجا دویده ای..................
که این همه گل شکفته است؟

من عاشق این شعر استاد هستم

آرزوی سلامتی برای همسر و فرزند استاد میکنم همیشه موفق باشند

حدیث سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 03:02 ق.ظ

آثار صوتی استاد رو چطور تهیه کنم لطفا راهنمایی کنید.

حدیث سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 02:58 ق.ظ

آقای یاکیده عزیزم از خدا میخواهم که جسمت و روانت همیشه سلامت باشد.سالها پیش شعر هایت را خواندم تا صبح خوابم نبرد.دیگر همه را حفظم.موفق باشید.

hadis یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 06:05 ب.ظ

به تو که فکر میکنم یک جور خوبی حال من بد میشود.تقدیم ب مردی که بی دلیل بی واسطه و بی اندازه دوستش دارم.

محمد دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 02:43 ق.ظ

ممنون
شعر ها خوب انتخاب شده بودند.

سعید جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 04:54 ب.ظ http://dadashiiim.blogfa.com

سلام اقا واقعا شعرتون زیبا بود امیدوارم درسایه اقامرتضی علی موفق باشید

َAida یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:23 ق.ظ

من از استاد یاکیده تعریفی نمیکنم چون ایشون اونقدر صفات خوب دارن که اگر بخوام بگم یه کتاب میشه،فقط برای خودشون،همسر گرامی ایشون وپسرشون ارزوی ارامش،سلامتی و موفقیت میکنم و امیدوارم کارهای بیشتری را از ایشون ببینیم،بشنویم و بخونیم،درضمن کتاب بانو وآخرین کولی سایه فروش ایشون بی نظیره همین طور دکلمه بانو که قسمت هایی ازآن دکلمه در لولای شکسته ی آهنگ محسن چاووشی هست،ارادتمند و طرفدار6آتیشه استاد عزیز آقای یاکیده،آیدا.

صدای سکوت دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:40 ب.ظ

kosar شنبه 8 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:32 ب.ظ http://www.kocholo1394.blogfa.com

آقای یاکیده فوق العاده هستن...
از همممممممممممممممممممممممممممه نظر!!!!

غزاله سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:19 ب.ظ

از اشعار زیبایت لذت بردم!
بلادرنگ پس از سهراب کیکاووس بهترین است.
هم صدای فوق العاده هم اشعار زیبا هم بازیه فوق العاده.

ملیکا دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:12 ب.ظ http://melika76m.blogfa.com/

من این لینک رو با اجازه شما در وبلاگم گذاشتم،تا بقیه دوستان هم بتونند بشنوند.

دیانا شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:59 ق.ظ

سلام من تازه اشعارایشون رومیبینم واقعاحیرت زده شدم عالی بود؛و وبلاگ فوق العاده ای داشتیدمرسی؛برقراروپاینده باشید

پگاه سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:49 ق.ظ

سلام... ممنون از وبلاگتون ... فوق العاده اس ... من عاشق شعرهای کیکاووس یاکیده هستم... واقعا ممنون...

numember book دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:58 ق.ظ

به جون خودم این اقا به سهراب سبهری گفته.......
واقعا که شعرها شم مثل خودش فوقالعادن
مــــــــــــــــــــــــــــــرسی

atena شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:48 ب.ظ

سلام خیلی حالم بد بود ممنون از وبلاگ عالیتان با خواندن این شعرهای احساسا سبکی و آرامش میکنم

سحر شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام. این وبلاگ بهترین وبلاگی هست که من راجب شعر های آقای یاکیده دیدم.از پدیر وبلاگ تشکر میکنم.و چنین خطاب به آقای یاکیده من همیشه از شعر های شما لذت میبرم.بازیگری این هنرمند دراین فیلم باعث شده شخصیت اصلی ایشون تغیر کنه من شخصآ فکر نمیکردم همچین هنرمندی باشن..! خوب دیگه ما هم نقاشیم یه سری تو هنر داریم!!!!

سحر جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:48 ق.ظ

سلام این وبلاگ بهترین وبلاگی هست که من تا حالا راجب اشعار آقای یاکیده دیدم واقعآ عالیه از مدیر سایت تشکر میکنم.
من یکی از دوستداران ایشون هستم با افتخاراتشون آشنا بودم ولی با اشعار شون اینجا آشنا شدم وحسابی حیرت زده!!!
بازیگری ایشون درسریال هوش سیاه چهره ایشون رو عوض کرده...
بهشون نمیاد همچین آدمی باشن.
:-*

[ بدون نام ] جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:27 ب.ظ

مگه این کتاب البوم صوتی داره ؟ یعنی خودشون این شعر ها رو میخونن؟ لطفا راهنماییم کنین. مرسی

برای شنیدن شعرهای کیکاووس یاکیده با صدای خود شاعر اینجا کلیک کنید:
http://s3.picofile.com/file/7461333973/KeyKavoos_Yakide_Banoo.mp3.html

عاطفه پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:45 ق.ظ

سلام. منم اسفندی و عاشق شعر و ادب سرزمینم هستم. وبلاگتون عالیه. واستون ارزوی موفقیت دارم.

یک تشکر ویژه برای کامنتهای قشنگتون بدهکارم به شما.
اما کامنت وبلاگتون بسته‌اس!
برقرار باشی دوست اسفندی من

سانا دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 05:45 ب.ظ http://32ominrooz.blogfa.com

خیــــــــــلی وبتون خوبه من عاشق این کولی سایه فروشم

نیلوفر یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:19 ب.ظ http://goleros-m-a.blogfa.com

سلام خسته نباشید عذر میخوام میخواستم بدونم جدیدترین کتاب شعر ایشون که به چاپ رسیده چه کتابیه
آیا همون کولی پیراهن تنگ یک خواب بلند هستش؟
اگراطلاع دارید،راهنماییم کنید ممنون میشم
باسپاس

دخترپاییز سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:48 ب.ظ http://mamanana.blogfa.com

بی نهایت زیبا
چند دقیقه ی فوق العاده داشتم ... ممنون

نازنین سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:06 ب.ظ http://natoore-dasht.blogfa.com/

خیلی دوس دارم این کتابشو..زیاد...
بانو..معرکه است..
ای بانو
بانو
بانو جان..
فقط همین..

نمیدونید از کجا باید البوم صوتیشو دانلو کنم؟:s

(♥).¤. → نابینای عشق ←.¤.(♥) شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:12 ب.ظ http://www.so0tehdel.blogfa.com/

درود

وبلاگ فوق العاده ای دارید

این شعرها را با صدای زیبای خودشان بسیار دوست دارم

.
.
.

برایت آرزو دارم

خدا را

عشق را

و آرزو را

چنانکه تو خواهی و خدا داند

.
.
.

شاد باشید و شادی آفرین

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد