کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

تو را دوست دارم

تو را دوست دارم
چون نان و نمک
چون لبان گر گرفته از تب
که نیمه شبان در التهاب قطره ای آب
بر شیر آبی بچسبد!
تو را دوست دارم
چون دقایق شک ّ
انتظار و دل واپسی
هنگام گشودن بسته ای بزرگ
که از درون آن بی خبری!
تو را دوست دارم
چون اولین سفر با هواپیما
بر فراز اقیانوس
چون هیاهوی درونم
لرزش دل و دستم
در آستانه دیداری در استانبول!
تو را دوست دارم چون گفتن: "شکر خدا زنده‌ام"

"ناظم حکمت"

--------------------------------------------------------------


دفتر عشق:

در منزل وصل توشه‌ای نیست مرا / وز خرمن عشق خوشه‌ای نیست مرا

گر بگریزم ز صحبت نااهلان / کمتر باشد که گوشه‌ای نیست مرا

"سنایی"

--------------------

پ.ن: گاهی از یک شعر ترجمه های مختلفی وجود دارد که هر کدام شیرینی، نقاط قوت و یا ضعف خودش را دارد. این شعر تلفیقی بود از ترجمه آقای احمد پوری و یک ترجمه دیگر که من در دست داشتم.

نظرات 11 + ارسال نظر
سعید باقری یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 03:04 ق.ظ

شعرهاتون واقعا عاااالیه
خسته نباشید

ناشناس یکشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:32 ب.ظ

خیلی بد بود

بهترین و معروف ترین شعر ناظم حکمت هست. بد بود!؟

فاطیما دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 04:53 ب.ظ

عالیییییییییییییییییییییییییی بود منم شما رو دوش دالم

مرسی

شهریاران پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:56 ب.ظ

سلام برشما جناب نیمای گرامی.

دفتر خوبی جمع نموده اید.پر از سخن.و کلماتی زیبا .تا زیبنده مخاطب هایتان باشد.
موفق و شاد کام باشید.

درود بر شما
لطف شما مستدام دوست گرام

بیتا دوشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:19 ب.ظ http://bitahamidi.mihanblog.com

م.ص. سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:11 ب.ظ

این شعررا خواننده واستاد موسیقی استانبولی ، onur Akin با عنوان seviyorum seniخوانده است.

سمانه شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:16 ب.ظ

تو را دوست دارم

چون نان و نمک

چون لبان گر گرفته از تب

که نیمه شبان در التهاب قطره ای آب

بر شیر آبی بچسبد!

تو را دوست دارم

چون دقایق شک ّ

انتظار و دل واپسی

هنگام گشودن بسته ای بزرگ

که از درون آن بی خبری!

تو را دوست دارم

چون اولین سفر با هواپیما

بر فراز اقیانوس

چون هیاهوی درونم

لرزش دل و دستم

در آستانه دیداری در استانبول!

تو را دوست دارم چون گفتن: "شکر خدا زنده‌ام"

***

هیجان و بیقراری و اشتیاقو میشه کاملا تواین شعر حس کرد
دارم از اول مرور میکنم

sahari شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:17 ق.ظ http://lovelylove1997.blogfa.com

سلامممم !!
وب خوب و قشنگی داری !
به منم سر بزنی خوشحال میشممم !!

شمیم چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:43 ب.ظ

عالی بود مرسیییییی

زهره سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:22 ق.ظ http://panjere90.blogfa.com

سلام وهزاران سلام

زهره یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:23 ق.ظ

دوستت دارم
هوارتا......................

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد