کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

به تو سلام می کنم ...

به تو سلام می کنم کنار تو می نشینم

و در خلوت تو شهر بزرگ من بنا می شود

اگر فریاد مرغ و سایه‌ی علفم

در خلوت تو این حقیقت را باز می یابم

خسته، خسته، از راهکوره های تردید می آیم

چون آینه یی از تو لبریزم

هیچ چیز مرا تسکین نمی دهد

نه ساقه‌ی بازوهایت

نه چشمه های تنت

بی تو خاموشم ، شهری در شبم

تو طلوع می کنی

من گرمایت را از دور می چشم

و شهر من بیدار می شود

با غلغله ها، تردیدها، تلاشها

و غلغله های مردد تلاشهایش

دیگر هیچ چیز نمی خواهد مرا تسکین دهد

دور از تو من شهری در شبم

ای آفتاب

و غروبت مرا می سوزاند

من به دنبال سحری سرگردان می گردم

تو سخن نمی گویی

من نمی شنوم

تو سکوت می کنی

من فریاد می زنم

با منی، با خود نیستم

و بی تو خود را نمی یابم

دیگر هیچ چیز نمی خواهد

نمی تواند تسکینم بدهد

اگر فریاد مرغ و سایه‌ی علفم

این حقیقت را در خلوت تو باز یافته ام

حقیقت بزرگ است

و من کوچکم

با تو بیگانه ام

فریاد مرغ را بشنو

سایه‌ی علف را با سایه ات بیامیز

مرا با خودت آشنا کن

بیگانه‌ی من

مرا با خودت یکی کن

 

"احمد شاملو"


-------------

 

دفتر عشق:

 

ای در سر زلف تو پریشانیها / واندر لب لعلت شکر افشانیها

گفتی ز فراق ما پشیمان گشتی / ای جان چه پشیمان که پشیمانیها

 

"مولانا"

 

-----------------



درباره شاعر:

احمد شاملو شاعر، نویسنده‌، پژوهشگر و مترجم
تولد: ۲۱ آذر ۱۳۰۴ – تهران ، وفات: ۲ مرداد ۱۳۷۹ - کرج


درباره احمد شاملو بیشتر بدانید: سایت جس جو

 

---------------

 

اولین نوشت: سلام به همه خوبان

نظرات 16 + ارسال نظر
فاطمه کمالی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 05:03 ب.ظ http://mahabi.blogsky.com


من که عاشق وبلاگت شدم!

دنیا سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 05:29 ق.ظ http://www.bloodorange94.blogfa.com

دورازتو
من شهری درشبم
ای آفتاب ...
عاااااااااااالی

مرجان جمعه 19 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:27 ق.ظ

سلام شعرهای امیر وجود را هم بذارید بی‌نظیره

به روی چشم.
یکی دو شعر از ایشان خونم که پسند نشد.
بیشتر میخوانم حتما
سپاس

فاطی پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 04:42 ب.ظ

من عاشق شاملوی بزرگ واشعار و احساسش هستم...
وآیدا تنها زنی است که من حین خواندن شعرهای عاشقانه ی این مرد بزرگ , به او واقعا حسادت میکنم...

وبلاگتون واقعا زیباست,من با خواندن مجدد شعر ها لذت بردم.

دخترک روستایی پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:28 ق.ظ

سلام.
این هدیه برای شما نبود اگه دقت کنید گفتم چقدر خوبه که آدم وقتی صبح از خواب بیدار میشه یه نفر براش این همه گل بیاره در ضمن اون یه نفر حتی میتونه از خانواده خودت هم باشه مهم اینه که اونا به فکرت بودند و برات این همه گل قشنگ و خوشبو آوردند.


بازم ممنون
سلام

دخترک روستایی چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:20 ق.ظ

سلام.
وای ببینید اون مخاطب چقدر گل فرستاده ولی بذارید یه چیزی بگم چقد خوبه مثلا آدم صبح که از بیدار میشه یهو ببینه این همه با :لبخندمهربون و دلچسب و با یه مهربون و خویب و دوست داشتنی که واقعا دوسش داری در انتظار بیدار شدنت باشه حالا اگهینمدیه: باشه که چه بهتر.::

ممنون از هدیه قشنگت
زنده باشید

نفس راد سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 07:46 ب.ظ

محمد سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:05 ق.ظ

عالی عالی

آقا شرمنده می کنید با اینهمههههه گل

محمد جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 06:43 ب.ظ

قشنگه

محمد پنج‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:29 ق.ظ

خیلی قشنگه عالی:گل

پنل پبامک یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:10 ب.ظ

با سلام خدمت شما مدیر گرامی شما می توانید فقط با پرداخت ده هزار تومان صاحب یک پنل پیامک همراه با خط اختصاصی ارسال و دریافت شوید.
با این خط می توانید پل ارتباطی جدیدی برای کاربران خود فعال نمائید.
لازم به ذکر است پیامک های نرفته به شما برگشت داده می شود.
همچنین می توانید خط مورد علاقه خود را دریافت کنید
جهت ثبت نام عدد 1 را به شماره 5000222888 ارسال نمائید.
با تشکر میدا

سهیل شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:14 ق.ظ http://Titbit.BlogSky.Com

بگذارید بی‌مرگ نفسی آسوده کشم !

سکوت نیست، غریو‌گونه بخوانش

غریو را تصور کن....

« شگفتا که من چند بار زنده شدم ♦ بی‌گمان از برکت دم عیسی‌ام بوده است »

مسیحا در درون توست، در درون خود من

دم‌هایم، دم‌هایت

همه معجزه‌ای از زنده‌کردن

همه از زنده بودن !

زندگی گناه بزرگی‌ست که همه به آن آلوده شده‌ایم، پس شادمان در آتش این گناه بسوز..

تکرار و تکرار و تکرار...

آه ای یقین یافته بازت نمی‌نهم...

( سهیل نا امید نیست، بی‌امیدکم )

چون می‌رود هست، هست برای اینکه برود..

به خود نگاه‌کن، واقعاً نمیبینی که شبیه مرداب شده‌ای ؟!

بگذار بی‌اندیشه‌ی مرگت نفسی آسوده کشم !

سهیل جمعه 22 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:10 ق.ظ http://Titbit.BlogSky.Com

چه مؤمنانه دوستت دارم..

fars چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:38 ب.ظ http://fars.vxc.ir

8496520154آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟ یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید >>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<< آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://fars.vxc.ir

وحید یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:26 ق.ظ http://link.avatis.ir

من وحید هستم وبلاگ قشنگی دارید اگر مایل به تبادل لینک هستید به سایت من سری بزنید.

شاهزاده جوان پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:23 ب.ظ http://rezayeo.blogfa.com

سلام

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد